selg online digitalt salg

Online salg – Selgeren som aldri sover


Dine nettsider er sammen med en god plan om digital markedsføring en selger som aldri sover, aldri tar fri og jobber døgnet rundt. Når du tenker budsjetter og hva en god nettside skal koste, eller hvordan en digital strategi skal legges opp, så kan du ta utgangspunktet i en selgerlønn. Jeg sier ikke at det skal koste så mye, jeg bare vil at du skal tenke på hva du ville betalt din aller beste selger, da dine nettsider faktisk kan være akkurat den selgeren som driver ditt salg online.

 

Hva er misjonen til dine nettsider?

En nettside skal informere, bygge merkevare, selge, en kombinasjon av en eller flere formål. Adventor AS sine kunder kommer primært på natt og primært på helg. Ved at de registrer seg opp for å teste deres løsning i fred og ro, gjerne på søndagskvelden. Digitalt salg skjer kontinuerlig.

Har du nettbutikk så kommer ordrene døgnet rundt. Ønsker du å informere så er informasjonen tilgjengelig døgnet rundt. Annonser kan kjøres når du ønsker og hvor du ønsker. Folk bruker søkemotorer hele tiden og leter etter dine tjenester.

Hva verdien av digital markedsføring?

Verdien av en digital selger er egentlig enorm. Spesielt når den er våken og aktiv. Selv en digital selger kan sovne på jobb når besøkene uteblir og siden ikke blir funnet i jungelen av konkurrenter.

Hvor mye det er verd henger sammen med potensialet. Hvor mange er det som leter etter dine tjenester? Hvordan er konkurransen? Er det mulig å hevde seg med ditt budsjett? Alt dette er ting som vi kan svare på.

Google Trends eksempel

Her ser du eksempel fra Google Trends – Om man ønsker å selge varebiler, spesifikk Ford, så kan man se hva folk søker etter. Ford er opplagt mer vanlig enn «varebil»

Selg online trends

Det er likevel kanskje de som søker etter «Ford Transit Connet» som er nærmest en kjøpebeslutning. Klarer du å hevde deg blant «Ford» vil du oppleve betydlig økning i trafikk til dine nettsider.

 

Nøkkelord og «long tail keyword»

For oss som driver med søkemotoroptimalisering er nøkkelord i dette tilfellet: «Ford». «dette bør du tenke på når du skal kjøpe varebil» kan være «Long tail keyword» for en artikkel som kan treffe akkurat de som er på jakt etter ny varebil. Det kan være mange slike fraser som hver for seg får «lite treff», men i sum kan bli bra trafikk.

Det å hevde seg på selve «nøkkelordet» kan i mange bransjer være en krevende øvelse. Det er derimot ikke umulig, og kan være med å drive betydelig mer trafikk til dine nettsider.

Digitalt salg handler om å finne motorveien

Motorveien er der søkevolumet er, gjerne der relevant søkevolum er. Hva leter kunder etter når de ønsker å kjøpe dine tjenester? Målet er ikke alltid betydelig trafikk, men riktig trafikk også.

Salg online et bedre nøkkelord?

«Salg online» er et nøkkelord med mer søkevolum enn «Digitalt salg» – det er godt mulig at dette egentlig er folk som er på jakt etter tilbud på nett? Eller ønsker de å vite mer om salg online? Selge online var ikke like populært, så antar at salg er mer poppis enn å selge? Derfor har denne artikkelen om digital markedsføring brukt nøkkelordet i overskriften.

Ønsker du å vite mer om digital markedsføring?

Kunden i Fokus er «nye i gamet» (Som tjeneste) men med lang erfaring (Over 20 år). Hele denne nettsiden er bygget opp rundt et eksperiment på søkemotoroptimalisering. Vi startet med å gjøre alle feil, og nå er vi i gang med å rette det opp. Kan vi lykkes? Vel du fant oss, da kan vi finne dine kunder også. Ta kontakt med oss i dag eller se våre referanser

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Epost
Share on print
Print
Innholdsmarkedsføring preview
Marketing

Innholdsmarkedsføring

Markedsføring i tradisjonell forstand handler om å fortelle verden at du er en stjerne. Inholdsmarkedsføring er kunsten, som gjør deg til en stjerne.

Les mer >>