Google Annonsering header

Kom igang med Google Annonsering

Det å være synlig online er viktig. Google annonsering er en av de mest målbare og fleksible måtene, hvor man kan nå ut til mennesker på nettet, i kjøpemodus. Dette er den ene kanalen du absolutt bør være tilstede i. Fordelen er at du har full kontroll på både budsjett og målgrupper.

 

Google Søk

Google Search Ad eksempel
Eksempel på søkeannonser i Goolge

Det er flere måter å annonsere i Google Ads, den ene er i form av rene tekstannonser som dukker opp øverst og nederst på siden, i det relevante søk utføres.

I det folk søker, så er de også i modus for å kunne klikke på en annonse. Gjennomsnittlig får du klikk på ca 3% av alle visningene.

Stikkord og søk

Man kan legge inn stikkord som man ønsker å vise annonsen til. På den måten vil annonsen være ganske relevant for de som leter etter akkurat det du tilbyr.

Her kan du lese hvordan du kan komme igang med Google Ads

 

Google Display Nettverket

Google Ads Display nettverk eksempel
Google Ads Display Nettverk viser annonser blant andre nettsiders naturlige innhold.

Dette er tekst- eller bildeannonser som vises på utsiden av selve søkemotoren og søkeresultatene. Når du kjører et prosjekt med Google annonsering vil det være lurt å vurdere bildeannonser også. Her vil de vises på alt fra tematiske riktige blogger til din lokalavis.

Vi har nettopp kjørt en kampanje hvor annonsene ble mest vist på Dagbladet, i mobilapper og på liverpool.no og på 392 andre nettsider. Annonsen var begrenset til personer fra Møre og Romsdal som hadde vært innom en nettside.

Remarketing – Dette er også metoden man bruker når dere har vært på en nettside og får reklame for produktene dere nettopp var inne å kikket på.

 

Sett igang med Google Annonsering i dag

Du kan starte med Google Ads allerede nå. Klikk her for å registerer deg opp hos Google.

Eller la oss gjøre jobben for deg

Vi er Google-sertifiserte og kan opprette konto for deg og knytte den til vår administrasjonskonto. Det gjør det enklere for oss å hjelpe deg. Ta kontak med oss i dag.

 

Fordeler med Google Annosering

Det er mange fordeler med Google annonsering, her er noen.

  • Du vil raskt se hva som fungerer og ikke fungerer. Google har omfattende rapportmuligheter som gir deg godt innblikk.
  • Nå akkurat de du ønsker å nå, der du ønsker at de skal være
  • Du vil oppleve økt salg. Flere vil se og finne din nettside.
  • Med Google Ads kan du starte i det små, og teste. Det gjør at du ikke kaster bort penger på noe som ikke fungerer.

Frode Heimen

Frode HeimenUtdannet webmaster i 1999, Organisasjon og ledelse fra Høgskolen i Hedmark 2015.

Startet med webutvikling i 1997, lang erfaring som programmerer, med god forretningsforståelse med mange års ledererfaring.

Sertifiseringer:

LinkedIn

 

Øyvind Bang Fjørtoft

Øyvind Bang FjørtoftBachelor i Statsvitenskap og studert samfunnsendring, Organisasjon og ledelse ved Høgskolen i Molde.

Skal fortsette å studere ved NTNU til master i Entreprenørskap, innovasjon og samfunn.

Sertifiseringer:

LinkedIn

 

Styrk din gratisposisjon med søkemotoroptimalisering

Hvordan bli funnet på nettetI tillegg til Google annonsering er det også lurt å forbedre det tekniske nivået i nettsiden. På den måten blir nettsiden også mer synlig i organisk søk (gratis). Men en annen fordel er at teknisk gode og relevante nettsider får lavere annonsekostnad enn nettsider som har en lavere teknisk standard. Spør oss gjerne, og les mer om søkemotoroptimalisering her.