
Test din nettside med disse 8 verktøyene
Se om din nettside holder mål – test din nettside med disse 8 verktøyene og få status med en gang.
Hjem » 10 ting du trenger å vite om dine nettsider
Så godt som alle bedrifter har egne nettsider. Det er derimot stor forskjell på hvordan sidene benyttes. Her får du lese noen punkter som kan være nyttige om du vurderer å gjøre noe med nettsidene til din bedrift.
Å ha en nettside er som å ha en firmabil parkert i garasjen. Bruker du den ikke, så er det få personer som kommer til å se den. I dag vurderer nesten samtlige informasjon på nett før de tar en beslutning om innkjøp. Her kan du lese om: hvordan bli funnet på nettet
En webdesigner bestemmer utseende, en webutvikler får det til å fungere. Man kan være flink på et av områdene, samtidig være ubrukelig på det andre. Begge to kan sette føringer og begrensninger for den andre. Ta derfor med begge kompetansene tidlig i prosessen.
Du må ha en plan for å legge ut jevnlig oppdateringer. Det kan være alt fra «artikler» til nyheter, tips og triks innenfor din bransje.
En webserver, eller webhotell om du vil er stedet hvor du fysisk lagrer filene som utgjør ditt nettsted. Hvordan denne er satt opp og hvor det står har noe å si. Om dine kunder er i Norge vil en nettside som er lagret i USA kunne gjøre siden din tregere enn nødvendig. Det finnes raske webhotell og trege, samt noen med god support, noen med dårligere. Noen begrenser dine muligheter for innstillinger, mens andre er mer «fri». Noen er dyre, andre er billige. Hastighet er et viktig for dine utålmodige kunder, men også for Google rangering.
Litt avhengig av bransje så kan en stor andel av dine kunder være på mobil når de besøker dine nettsider. 58 % av leserne på denne nettsiden bruker mobilen.
Pris og kvalitet henger ikke bestandig sammen. Det finnes de som kan lage veldig «hippe» nettsider, de har dyktige designere, men teknisk kompetanse er fraværende. Her kan du lese om vår WordPress utvikling.
Du eller noen i din bedrift bør ha interesse for og kompetanse til å redigere innhold på nettsidene.
Dine sider må inneholde tydelig kontaktinformasjon, årsaken er opplagt.
Nettsidene dine må være brukervennlig, ha oversiktlig og forståelig navigering. Logisk strukturert innhold og være lettlest.
Hjemmesideguide: Ønsker du å vite mer om hjemmesider? Les vår ultimate hjemmesideguide.
Det er godt mulig du ønsker å fortelle alt om din bedrift og det dere tilbyr, men hvorfor er kunden på nettsidene i utgangspunktet? Skal de finne informasjon? Handle? Få svar på noe? Et design som fungerer, er teknisk bra og har kundens mål med sitt besøk i fokus vil resultere i en god nettside.
Det er er flere måter å bli funnet på, på nett. Med en teknisk god nettside vil det være enklere å jobbe med søkemotoroptimalisering. Det er «gratis» trafikk, når du først blir synlig på førstesiden til google. Det er ikke alltid like lett, så da kan Google annonsering være et godt alternativ. Din nettside kan være et konkurransefortrinn.
Se om din nettside holder mål – test din nettside med disse 8 verktøyene og få status med en gang.
Her kan du lese om 5 viktige utvidelser til WordPress, samt 5 andre kjekke å ha utvidelser med god nytteverdi.
Vurderer du ny hjemmeside? Les vår ultimate guide og få overblikk nok til å ta de riktige avgjørelsene for din neste hjemmeside.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.